Fakta, Nyheder

I tilfælde af uheld

17 nov , 2014  

tunnel-uheld

Fra et uheld i Limfjordstunnellen i august 2013. Foto: DR.

Trafikforsker Harry Lahrmann fra Aalborg Universitet oplyste i P4 i morges, at Egholmlinjen ikke er den rette løsning, da han mener, det er uheld i Limfjordstunnellen, der giver de største vanskelligheder. Ved uehld bliver forsinkelsen stor. Så er der måske pludselig tyve minutters forsinkelse, og ikke blot 6 minuter. En tredje Limfjordsforbindelse vil ikke fjerne uheldene.

Derfor peger Harry Lahrmann på, at man skal optimere forholdene omkring den nuværende Limfjordsforbindelse, ved at regulere trafikken i den nuværende forbindelse bedre. Det har man i udlandet har haft succes med. Forekomsten af uheld falder, når vi alle kører med den samme hastighed.

Tænk alle de penge ville kunne spare, hvis mindre kan løse problemet! Og tænk alle de beskyttede dyrearter, der kunne undgå at lade livet. Og tænk alle de mennesker, der ikke ville komme til at bo lige op ad en motorvej eller miste deres hjem ved ekspropriation, og tænk alle de naturområder, der kunne forblive uberørte, og tænk vi kunne stadig få glæde af Egholm – Tænk! Ja, tænk hvis flere ville begynde at tænke sig om efter bedre løsninger istedet for at gennemtvinge en løsning, der ikke har nok demokratisk legitimitet!

By


Skriv et svar